Sunday, June 13, 2010

Video #1 - T-Shirt Painting / T-shirt Bemalen

Hey followers,
yes i have 4 now^^ yeah i love u guys




I will be moving back to germany in 5 weeks. It will be hard to leave my 3 kids behind. So i was thinking about a little present for them, so that they dont forget me so fast. I bought 3 shirts (blue, darkblue and yellow) in small at Micheals today (3,99$ each). For the Stencil you will need freezer Paper (plastic coated so that u can iron it on ur shirt).



The fabric paint i bought at Micheals (Tulip Soft 1,70$ for 1 oz.) and at Walmart Tulip Puffy paint (99$ for 1 oz.).

So here come the first part of my video. Im sorry but my good camcorder is already in germany so i had to use my cheap camera. I also could not use my good movie maler software but i promise i will get better.

Gypsy Design Video






So this is the black frame:
Ok so here is the second part of my video. It will show you how to make the stencil with freezer paper and how to put in on your shirt. I also started painting it in the video.



Here are the shirts. Still wet but i just think they look so cute.
Do not forget that you need to wait at least 4 hours to let it dry. BUT you need to take of the stencil while it is still wet. Otherwise you might break the paint!




I hope you liked my first video project.

Your Scrapente

Hey Leute,
yeah ich habe nun 4 verfolger^^

In 5 Wochen werde ich nun also wieder nach Deutschland ziehen. Es wird sicherlich schwer werden meine 3 Kinder hier zurückzulassen.

Also habe ich mir ein kleines Geschenk für sie überlegt, damit sie mich nicht so schnell vergessen. Auf meiner Shoppingtour war ich heute im Micheals und Walmart (gibts leider in Deutschland nicht wirklich) Hier habe ich 3 T-Shirts gekauft (hellblau, dunkelblau und gelb).
Als Schablone habe ich Gefrierpapier genommen (keine ahnung ob wir das in Deutschland so auch haben) Das Papier hat eine art Wachs oder Plastic schicht so das man es mit dem Bügeleisen auf das T-Shirt büglen kann. Textil Farbe bekommt ihr sicher in eurem nächsten Bastelladen.

Ok so ihr nehmt das Freezer Papier und legt es mit der glatten Seite nach unten. Nun braucht ihr ein Bügeleisen um es festzubügeln. Geht MEHR als einmal drüber um sicher zu gehn das es wirklich fest ist und nicht wegrutscht. Sonst kann es sein das die Farbe runterlaufen kann.
Und nun könnt ihr losmalen.

Lest eure Textil Farbe vorher gut durch. Es kann sein das ihr 4 Stunden warten müsst bis es trocken ist. Entfernt die Schablone aber wenn es noch nass ist weil sonst die Farbe mit einreisen kann.

Eure Scrapente

3 comments:

  1. GREAT video Anne! SOOO glad you got it too work my friend! I'M SORRY I wasn't around to help you! HAve a GREAT day!
    Hugs,
    Emma;

    ReplyDelete